Monday, January 4, 2010

new beginning for new year

selamat tahun baru.. sorry sebab jarang update blog sendiri. sebenarnya sambil aku menulis ni aku layan kisah2 hantu yg blogger lain tulis...menarik. benda2 mcm hantu,dan sewaktu dgnnya ni antara perkara yg kita ada masalah... nk ckp xsuka...penuh movie2 hantu kt dlm laptop korng tp bila tanye pernah nmpak x hantu? atau nk xtengok hantu?...jawpannya TIDAK. persoalaan... knp kita perlu takut pd mahluk yg xbleh di nampak????
1.aaa...sebab org kate hantu ni makan org..eeee,takut..
2.gila ko nk tngok antu...dh la muke dorng mnakutkan...lps ni xbleh tido mlm la..
3.dh semua org takut aku pun takut la...
antara jwpn typical kita... hantu itu ada, hantu itu wujud tp cara kita memandang makluk sedara syaitan iblis ni mcm mana itu mnjadi prsoalan..
p/s = klau korng de trbace cerita hantu/seram kt dlm internet yg x detail selalunya 2 cerita tipu tp klau cerita 2 penuh dgn ayat2 bunga mcm nk jwp soalan karngan SPM 2 lg la cerita tipu..

aku pun de kisah sndiri nk dceritakan kt korng... prnh dgr kisah setiap manusia/ank adam yg dilahirkn, akan lahir jgk lah syaitan yg akn brsama dgn manusia(owner) 2????
syaitan2 nama dia qarin... syaitan ni bukn saka tp jelmaan owner dia&bleh buat @ ada kt tempat2 owner dia suka..cerita dia mcm ni...

aku lebih suka tido kt ruang tamu lagi2 klau mlm 2 de cerita best kt t.v.....ruang tamu rumah aku ni sebelahan dgn dapur.untuk pergi ke dapur dari ruang tamu mesti lalu dpn bilik kakak aku.
satu hari, kakak aku tnya "ko de gi dapur mlm td?" aku tnye la balik"pukul brapa?" dia jwp dlm puluk 2 lebih(pagi)...aku jwp xde,dh tido...tp aku tnye la knp tnye..dia jwp.."aku tngok ko gi dapur tp xblik2 gi tido semula..."aku pun diam je la tp cerita adik aku yg nmpak 'aku'padahal 2 bukn aku lg best...

adik aku ni suka ponteng gi skolah,aku ni lak rajin gi skolah..bukn sebab nk belajar sngt pun tp nk lepak2 lepas waktu kelas tamat...petang 2, hari yg dia ponteng. dia cerita kt aku yg aku ade kt dlm bilik padahal aku kt sekolah,aku ckp la aku gi skolah&ckp dia mamai tp dia yakin yg dlm bilik 2 aku..sbb 'aku' yg de dlm bilik 2 xubah mcm aku&dia ckp masa 2 aku pakai seluar pendek xbrbaju...nk jdkn lg seram mlm 2 aku memng tido xbrbaju &pkai seluar pendek yg dia ckp 2.....

xseram lg???rumah 2 mehadap JIRAT CINA&rumh aku tingkat bawah skali(apartment)...mula2 pindah lg la mcm2 bnde pelik aku nmpk tp aku buat xtau je sbb kt rmh lame yg aku tinggl,sekililing rmh 2 hutan & lg bnda2 misteri aku alami...

sebenarnya kita xperlu takut dgn bnda2 mcm ni...sbb kita perlu takut hnya pd DIA YG SATU je...

No comments:

Post a Comment