Wednesday, January 20, 2010

apa yg kau ada???

hai!!!
lame x menulis....lama mncari ilham.
aku prnh trtanya2...sbagai manusia yg diciptakan,apa hak kita yg bukan kurniaan????
roh,jasad,keluarga,ilmu,teman,dll,semua 2 kurniaan yg ESA. jd mana hak kita?? hak yg kita sndiri ciptakan??hak yg kita sndiri lakar???
isu2 mcm ni la yg mengaburi pndngn azali,menutup mata hati...
anda ada jawapannya???
pada aku,apa yg aku ada adalah kehidupn..bukan hak aku untuk hidup kerna hidup & mati aku juga ditakdirkn.maksud aku mcm mane aku hidup dalam kehidupn yg diberi...how i live my life...
aku yg tentukn jln cerita hidup aku,tentukan tindakan aku, dan tentukan keputusan yg patut di buat...
sebab itu lah hak kita dihitung dan diadili..
umpama....
jasad yg diberi 2 sebuah buku. fizikal buku 2 ada yg cantik,buruk,cacat,dan rosak.sama seperti manusia yg ada yg cantik,buruk,dll tp fungsi sebenarnya sama. segala yg trcatit dlm buku itu adalah perbuatan kita, ada kala baik ada kala buruk...pada akhirnya buku ini akan disemak.jika baik isi kandungan cerita dalam buku itu baik la hasilnya tp jika tidak......(pham sndiri la)

jika ada yg kata kita tiada apa di muka bumi ini...semua itu adalah bohong.jika semuanya telah ditentukan mengapa kita perlu teruskan sesuatu yg telah tahu hasil akhirnya...

mungkin selapas ini lg bnyk post yg"mncabar"untuk kita renungkan...
jd jgn takut pada kebenaran yg di dalam kegelapan

No comments:

Post a Comment