Monday, March 1, 2010

lama mehilang kini kembali....

hai,hoi...
hilang bukan selamanya & kembali bukan selalu. dlm 2,3 bulan aku redah pelbagai jenis Blog yg de..local @ global. aku dpt saksikn Blog yg pling dpt tempat di hati pembaca Blog yg jenis berani, menarik & aktif... tp klau Blog aku ni takat buat bace2 celah gigi bleh la. bukan aku harap de komen pun. sekadar menulis kata dlm cerita..wah!!! puitis nye. aku menulis kali ni hanya nak mengarang sebuah rasa..

orng kata..
-yg kaya makin kaya,yg miskin makin miskin..
-kn bagus semua orng baik,xreti nk buat jahat...amanlah hidup kita..
-dunia ni brpusing sebab duit klau xde duit habis la..
-perang sana,perang sini...hish,untuk ape la diorng 2 nk perang?
-dunia dh nk kiamat dh oooiiii!!!!....

aku kata..
-pada aku semua ni jd bukan sebab dunia tak adil @ kejam tp memng dunia ni diciptakan begitu..kalau semua orng sempurna,baik..knp perlu agama yg menuntut umatnya brbuat kebaikan sedangkn amalan murni 2 memng sbahagian dari mereka..contoh,perlu ke kite brlajar untuk brnafas..semua kemusnahan yg jd di atas muka bumi ni memang dh di tetapkn & siapa yg diamantkn untuk menyempurnakn tugas 2 klau bukan MANUSIA SBAIK2 KEJADIAN..yeah..klau semua ni kita elakn bila la kiamat nk jd duh!!

ambil contoh kita nk buat filem@drama..kita mesti de
pelakon(manusia),
prop(dunia),
jln cerita(kehidupan),
skrip(kitab2),
starting(kelahirn),
klimaks(kiamat)
&ending(akhirat)
...klau nk buat filem@drama kite mesti tau grande pe cite kite 2,seram ke,cinta ke,... nnti mesti de konflik,adegan2 panas,ganas,dll..de jgk adegan cinta,bahagi,dll...sedih,kecewa pun de jgk..tp semua dh ditetapkn cuma olahan watak & plot kdng2 de lari ckit..ala,mcm drama melayu kt t.v 2..mesti nk meleret2 yg bukn2..

k,la..2 je nk tulis pagi2 bute ni..till we meat again..hopefully..

No comments:

Post a Comment